Los bericht bekijken
Oud 15 november 2007, 11:00   #32
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dan ook het aantal duiven. Als een diersoort een hoge bevolkingsdichtheid kent breken er meer ziektes uit. Meer dieren in het algemeen geeft ook problemen, vooral uitwerpselen kunnen een groot probleem zijn. We zien dat ook bij mensen, wij hebben o.a. de riolering, de waterleiding en de gezondheidszorg moeten uitvinden om in een stad te kunnen wonen. Zolang er genoeg voedsel (en ruimte, vooral nestruimte, al kunnen ze daarvoor ook wel richting buitenwijk "trekken") is zal het aantal duiven blijven groeien. Mocht je een manier vinden om het aantal duiven toch terug te brengen dan zullen andere dieren het voedsel komen opeten, kauwen, spreeuwen, muizen, meeuwen, konijnen, kraaien, ze worden allemaal aangetrokken door voedsel, en lang niet allemaal hebben ze last van dezelfde maatregelen (bijvoorbeeld de punten die ze op stations op de balken maken, schrik daar maar eens een muis mee af). De enige manier om de duivenpopulatie effectief omlaag te brengen is dus door ze niet te voeren, je patatje wat netter op te eten, geen appelklokhuizen te dumpen en geen eten bovenin een open vuilnisbak laten liggen. Verder heb ik niks tegen duiven, ik heb liever honderd duiven op mijn dak dan honderd olifanten/wolven/muskusratten/Amerikanen/nou ja, je begrijpt het idee, maar grote aantallen zorgen wel voor overlast, zo is het gewoon, jammer dan.