Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Voor een bescheiden woning betaal je heus niet zoveel KI, zeker niet als je door je aantal kinderen (of inwonende (groot)ouder) een flinke korting krijgt. Door dit alles betalen wij een bijzonder laag kadastraal inkomen. Ook hier is weer eens het probleem dat veel jonge gezinnen heel groot willen wonen (met dan nog eens een garage die deel uitmaakt van het woonhuis, waardoor het KI nog eens stijgt). Iets bescheidener gaan wonen, en je bespaart onmiddellijk grote bedragen.
En ja, als u opteert voor de Carrefour gaat u alvast bij een van de duurste supermarkten in België winkelen. Er zijn goedkopere alternatieven als u voor merkproducten kiest, en nog veel goedkopere als u bij de discountwarenhuizen uw gading vindt. Daarenboven doe met aankopen tijdens promoties allerhande vaak belangrijke goede "koopjes".
Om de zoveel jaar een koelkast, diepvriezer...? Wat steekt u wel uit met die toestellen? Hier thuis staat een vierjaar oude diepvriezer van de A-klasse die nog steeds heel goed werkt en een blijvend laag verbruik heeft.
Nieuwe TV? Ook hier kan je goedkoop uit de voeten. Alles komt erop aan te vergelijken en dan pas een keuze te maken. Niet impulsief het grootste scherm willen kopen...
|
Ik zeg dat het leven duur is wat niet wil zeggen dat ge niet goedkoper kunt leven he,we hebben het beste gehad in de jaren 70,en velen zijn al vergeten dat de euro alles nog eens duurder gemaakt heeft.
Natuurlijk ga ik niet alleen winkelen in de carrefour,maar ook in de makro de lidl de colruyt of de aldi,als ge weet wat groenten nu kosten en vlees of vis moet ge niet veel moeite doen om uw geld op te krijgen.
Verder is mijn tv 13jaar oud en mijnen diepvries 15jaar.
Maar dat zijn niet de enige kosten he,onderhoud wagen ,benzine ,taks,verzekering,elektriciteit,gas,water,hospital isatie,lasten en btw het is niet voor niks dat ge maar vanaf oktober voor uw eigen kunt sparen.
Het is ook niet voor niks dat de mensen klagen dat ze niks meer overhouden.
Als ge met 4 in een gezin bent en ge hebt 1000 euro per gezinslid dan moet ge geen zotte toeren doen zeker niet met volwassen kinderen.
Maar ik stel wel dat ik met 1500 euro voor mezelf alleen wel zou toekomen zonder zot te doen dan.