Los bericht bekijken
Oud 16 november 2007, 09:53   #1
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard Stel even dat er een splitsing komt

Wat moet er dan gebeuren met:

1) De Belgische schulden?
Ik neem aan dat iemand daarvoor zal opdraaien. Ik gok op u en ik, de gewone burgers.

2) Brussel?
Laten we met zijn allen eens een fikse burgeroorlog uitlokken om te tonen dat we hier even barbaars kunnen zijn?

3) Eventuele tolgelden die Wallonië zou heffen indien Vlamingen door Wallonië willen rijden en vice versa.
Wat dus met de nieuwe administratieve rompslomp, regels die ineens veranderen in het andere landsdeel omdat men zich persé van mekaar wil onderscheiden,...

4) rechten van minderheden
Alle Vlamingen uit Wallonië en alle Walen uit Vlaanderen?

5) Identiteitskaarten
Ik voel het al aankomen: Weer eens betalen voor een nog duurdere identiteitskaart

6) Wordt werken in Wallonië dan ook aanzien als werken in het buitenland en dan ook weer extra belast?
Waarschijnlijk wel. Politici, federaal, gewestelijk of lokaal, willen natuurlijk hetzelfde: hun zakken vullen en liefst zo vol mogelijk

7) Hoe gaan we een buitenlandse politiek voeren?
Als we gesplitst zijn, zijn we met nog minder en hebben we dus nog minder te zeggen. (Alsof we nu nog iets betekenen natuurlijk). Of gaan we in dergelijke gevallen toch als 1 stem naar buiten komen?

8) Wat als een provincie zich wil afscheuren van de rest?
Stel eens voor: Een onafhankelijk verenigd Limburg?

9) Wat met het leger, de regeringsgebouwen, kunstwerken... die federaal bezit zijn?
Als we die nu eens allemaal geven aan de groep die we het minst horen, namelijk de Duitstalige gemeenschap? Of worden die ook onafhankelijk?

10) Hoe kan je het vertrouwen van investeerders terugwinnen?
Want dat het vertrouwen zo stilaan zoek is, is een feit. We zijn ons hier echt aan het belachelijk maken. (Let wel: Ik spreek me hier niet over uit wie nu aan de basis van de problemen liggen)

11) Wat met gedeelde databanken (bijv. het gerecht, politie, belastingen,...)
Wordt dit nu ook opeens gesplitst en weet het ene landsdeel niets meer van het andere?

Enz... (Vul maar even aan of geef oplossingen)

Waarmee ik dus wil zeggen: Splitsen is nog niet zo gemakkelijk.
Enter is offline   Met citaat antwoorden