Discussie: Vlaamse elite
Los bericht bekijken
Oud 16 november 2007, 17:43   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
In België een burgeroorlog dat zie ik niet gauw gebeuren. Neemt niet weg dat de federatie die nu in België op poten staat niet meer werkt, het is een pad geworden naar splitsing van het land via de weg van een fluwelen revolutie. Daarom pleit ik voor een confederatie als men België nog wil jump-starten. Doet men dit niet dan zal volledige onafhankelijkheid de enige oplossing, lees uitweg, zijn.
Het aantal Vlamingen dat opteert voor een Vlaamse onafhankelijkheid vormt een kleine minderheid.

Het aantal Vlamingen dat meer bevoegdheden wenst voor de regio's vormt een meerderheid.

Reynders formuleert de situatie op z'n best, net zoals Vlamingen met gezond verstand al ettelijke malen hebben herhaald. we horen het echter eens van een ander.
Feit: De Franstaligen zijn geen vragende partij naar een staatshervorming. Maar er valt wel over te praten.
Feit: Wie goed leest en de laatste 150 dagen de actualiteit heeft gevolgd, begrijpt dat er verkeerde signalen naar Franstalig België werden gestuurd. Je kan best niemand de stuipen op het lijf jagen. Nogmaals, hiermee krijg je een averechts effect.

Trouwens. Ik twijfel of een onafhankelijk Vlaanderen een betere oploosing is dan het bewaren van de huidige federatie.

Hoe dan ook. Reynders is goed bezig. Het zou mij zelfs niet verbazen dat de man nog het premierschap krijgt toegeworpen, met steun van een pak Vlamingen op de koop toe.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 november 2007 om 18:06.
Rudy is offline