Discussie: Vlaamse elite
Los bericht bekijken
Oud 17 november 2007, 13:43   #71
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Moeilijk... M'n intelect is niet zo groot en zo...
Ik had het over ''willen'', niet over ''kunnen''.

Citaat:
En voor uw draadje neem ik aan...
Neen. Ik had een discussie verwacht over het al dan niet bestaan van een Vlaamse elite met teleurgestelden in hedendaagse of ex-politici. Niet het geleuter van iemand die de werkelijkheid niet onder ogen wil zien.

Citaat:
Dit is een pertinente leugen! Het ligt in de lijn met "sinds den beginne hebben vlamingen nooit in België willen stappen maar ze hadden niks te zeggen..." zoiets nog zo van die quatsch die hier wel meer wordt opgehangen. En ja ze zeggen het hier op het forum meer en meer maar maakt het het daarom "meer werkelijk"? Volgens u dus wel...
Zoals dit, bijvoorbeeld. Ik wil best met u een discussie aangaan maar als u de geschiedenis van uw land, en die van de Vlaamse Beweging, ontkent heb ik er weinig hoop op dat het een erg zinvolle wordt.

Citaat:
Een correcte uitspraak van een nog beter politicus wat wil je? (HP nog altijd niet verteerd hollander ???)
Ik heb het niet over die uitspraak en zeker niet over De Gucht. Zijn uitspraak over Balkenende laat ik geheel voor hem, ik ben er totaal niet door geraakt. Ik heb het over het politieke klimaat in Vlaanderen waarbij er op voorhand al van wordt uitgegaan dat er iemand 'plat op de buik'' gaat.
Citaat:
Natuurlijk gebruiken ze dat wel in nederland of zitten ze daar naar elkaar te wuiven met kushandjes ter rechter-zijde, linkerzijde en de middenberm.
Neen, het wordt NIET gebruikt in Nederland. Er zijn stevige debatten met winnaars en verliezers, maar altijd met opgeheven hoofd, of je nu wint of verliest.
Citaat:
Daar geloof ik niks van u heeft zelf een communistische partij
Wat dat hiermee te maken heeft begrijp ik niet. IK heb trouwens geen communistische partij, het land wel.

Citaat:
voila ik denk dat u het begint te snappen...
IK wel.

Citaat:
Sommige ja als je genoeg er blijft indrammen dat ze 12 miljard betalen aan wallonië ja dan krijg je wel meer en meer een soort "volksbesef" en plots zijn we binnen vlaanderen allemaal vrienden en zo...
Nu bon alles heeft effect op vlamingen... Nu tegenwoordig is dat wat communautair geladen (al is dat ook al bijna gedaan ze sturen nu al berichten de lucht in van hoeveel deze regeringsvorming ons gaat kosten...) maar zo hebben we al meer onderhandelingen gehad. Volgende keer zal het meer "belastingen" gericht zijn enz.
Daar gaat u weer. Denkt u nu echt dat de Vlaamse ontvoogding, de taalstrijd, de Vlaamse beweging en de communtaire problemen van nu zijn? Dat kunt u toch niet menen?

Citaat:
Vlaanderen heeft altijd veel respect afgedwongen in het buitenland alleen wisten de meesten niet dat het vlaanderen was. De meesten weten het nog altijd niet hoor..."flanders is that in spain?" is nog niet van de kaart...

U bedoeld gewoon dat de vlaming meer bewust is geworden van vlaanderen? U probeert me dit idee op te leggen maar een kritische geest merkt al rap dat u speelt met een mamoet op naaldhakken...

Dat heb ik ondertussen al door... Maar mijn standpunt is duidelijk u heeft weinig grond om op te staan maar probeert hier toch het "vlaams denken" te definiëren...

Ik spreek dat zeker tegen... Ale er is volgens mij altijd een vlaamse elite geweest maar "het elitair denken en handelen" dat u wilt ophangen is volgens mij zeer ver gezocht...

Dit m'n beste zegt ALLES... Dit is enkel aan de orde als u er per definitie vanuit gaat dat er twee polen zijn in België (liefst tegenpolen de + en de -??) en dat franstaligen en nederlandstaligen helemaal niks in gemeen hebben EN dat nog eens de vlamingen altijd het schoothondje zijn geweest van de franstaligen. DIT is per definitie flamingante propaganda en zeer ver van de werkelijkheid...
Het spijt me maar het kost me steeds meer moeite om u serieus te nemen. Ik heb de federatie niet verzonnen, het brussels gewest, BHV, de crisis van meer dan 150 dagen. Ik heb ook de geschiedenis van uw land niet verzonnen. Die is keurig na te lezen in alle geschiedenisboeken. Het wordt nu langzaamaan tijd dat u met echte argumenten afkomt.

Citaat:

tis largo_w de aanvulling "inch" is van de strip...
En hehe even raden wie in deze strip wint in the end
Ja. Een tweedimensionaal stripfiguur. De werkelijkheid kent méér dimensies, Largo.
Hertog van Gelre is offline