Bron:
www.limburger.nl
Enkele reacties op Steve en het hele artikel op de link te vinden. Er zijn uiteraard meer reacties maar deze twee heb ik eruit gelicht omdat ze aansluiten bij wat indertijd in een brochure over Limburg staat.
Het klopt dat indertijd de wat nu NL -kant van Limburg is nooit bij Nederland wou horen, zij waren onder Belgie tot 1839.
Maar zoals altijd, die hoge pieten weten het altijd beter dan de man in de straat en het resultaat van die betweterij is altijd hetzelfste.
En dat heet dan democratie, het volk kiest, maar naar het volk luisteren, mijn botte.
Referendums, das pas democratie.
De schouders eronder. schrijft Dhr. Leijten op 15.11.07 18:38
Wij Limburgers hebben er nooit voor gekozen om bij Nederland te worden ingedeeld.
In het verleden niet. Nu niet en in de toekomst zal dat ook nooit zo zijn.
Wij voelen ons niet één met Nederland en wat mij persoonlijk betreft mogen de beide Limburgen best samen worden gevoegd.
Jaren geleden heb ik met West-Limburgers die ik nog nooit eerder heb ontmoet het volledige Limburgs volkslied gezongen.
Eén volk. Eén ziel.
Wij zijn Limburgers.
Voor schrijft Gilbert op 15.11.07 17:41
100% voor. Als Belgisch Limburger weet ik maar al te goed dat jullie ook net zo weinig aan Den Haag hebben als wij aan Brussel.
Ze zien Limburg toch maar als een minderwaardige provincie. Laten we samengaan, we waren vroeger toch ook één! En zowel Aken als Luik mogen erbij, het vroegere Land van Loon keert terug.