Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander
Allereerst wil ik iets over mijn afkomst en over mezelf vertellen. Ik ben afkomstig van een familie van hoogintelligente mensen. De neef van mijn vader bijvoorbeeld was als beste van zijn jaar afgestudeerd aan de Bogazici universiteit en daarna is hij gepromoveerd aan de gerenomeerde Colombia university in de VS. Nu is hij docent aan de Bogazici universiteit en verschijnt hij geregeld op de Turkse tv.
Omdat mijn biologie leraar zo onder de indruk was van mij had hij mij uitgenodigd voor een etentje bij hem thuis. Hij vertelde me dat volgens mijn wiskunde leraar ik de meest intelligente persoon ben die hij ooit had gezien. Soms ga ik gewoon ergens zitten en laat ik mijn hersenen de vrije loop. Ze bedenken dan de meest prachtige dingen. Ik word af en toe zelfs bang van mezelf. Het stuk hieronder zijn een van de dingen die ik bedacht heb.
...
Mijn oplossing komt op het volgende neer: geef veel kinderbijslag aan intelligente mensen en weinig kinderbijslag aan minder intelligente mensen. Dit kan op de volgende manier ten uitvoer worden gebracht:
...
|
Citaat:
Overigens wil ik erbij zeggen dat ik Hitler op alle fronten verwerp. Ik draag geen haat tegen welk volk dan ook in de wereld. Ik hou van alle volkeren. Ik ken geen Jodenhaat. Ik heb grote bewondering en respect voor het Joodse volk. Je kunt niets anders dan grote bewondering hebben voor hun overlevingsdrang. Ik ben voor vrede en vriendschap tussen alle volkeren in de wereld.
|
Je verwerpt Hitler zogezegd op alle fronten, maar jouw idee is ook al eens voorgesteld (en uitgevoerd)... door Hitler. Het Lebensborn-project noemde hij dat. Hij wou ook een ras creëren met alleen maar mooie en slimme mensen. Maar om dat de bereiken moet je minder getalenteerde mensen uitsluiten. => niet democratisch/discriminerend
Dit soort ideeën horen hier idd niet thuis. Ze horen nergens thuis eigenlijk.
PS: Spant uw kraag niet?