Los bericht bekijken
Oud 18 november 2007, 16:30   #542
willysproject
Vreemdeling

Standaard

Zou men ook eens op mijn vraag willen antwoorden in plaats van te negeren? Ik ben verrast hoe men bepaalde zaken gewoon ontwijkt. Heerst er rond bepaalde vragen misschien ook een cordon sanitair?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willysproject Bekijk bericht
Graag had ik van de voortrekkers van deze stoet eens een antwoord gehad op het volgende.

De betoging roept op tegen het separatisme en voor de eenheid in België. Tevens is het een protest tegen de moeizame regeringsonderhandelingen. Daar zal iedereen wel mee akkoord zijn. Dit werd de laatste weken dus op Goebelsiaanse manier in de Franstalige pers gepropageerd.
Maar, de splitsing van Belgie is tijdens de regeringsonderhandelingen nog NOOIT aan de orde geweest... Waarom "maakt" men dat er langs Franstalige kant dan telkens van? Waarom begint men dat telkens te insinueren? Zou het dan toch werkelijk gewoon om geld gaan? Is het een eufemisme om de woorden "Vlaamse melkkoe" niet in de mond te moeten nemen? De ganse mediacampagne doet me eerder denken aan de film "Wag the dog", met Robert de Niro en Dustin Hofmann. (Daarin lanceert een Hollywood regisseur een gelijkaardige Hollywoodachtige mediacampagne met als doel de aandacht van het volk af te houden van de president zijn recente capriolen met een secretaresse... Met succes trouwens...)

De resultaten van de petitie en betoging moet men ook zeker niet van de daken schreewen. Op 10 juni tekenden 2.000.000 'Belgen' in een officiële "petitie" voor meer Vlaanderen. De verzuchtingen (fiscale autonomie en splitsing van de sociale zekerheid) zijn zelfs volgens veel Franstalige academici rechtmatige en rechtvaardige verlangens Ook in vergelijkbare landen waar ook verschillende cultuurgemeenschappen leven (Zwitserland, Canada) is het de evidentie zelve... In een normale democratische rechtstaat zou met die verkiezingsuitslag rekening moeten worden gehouden.
Zielig dat men moet aanschouwen dat zoveel mensen deze eisen met de voeten treden, en zich voor Waalse kar laten spannen.

Tevens is het verboden verkleed op straat te lopen buiten het carnavalsseizoen. In de stoet te Brussel liepen ettelijke in-driekleurige-vlag-verklede-demonstranten rond.

Indien tweetalige Belgen misschien niet alles begrepen hebben, is het voor mij geen probleem als ik alles eens in het Frans moet herhalen.
willysproject is offline