Los bericht bekijken
Oud 19 november 2007, 16:49   #36
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In feite bedoel je je dat je medelijden met me hebt omdat ik het formatieberaad niet op voorhand afschiet, m.a.w. beschouw je me als een wereldvreemde naïeveling op politiek gebied. Misschien is het me toegelaten daar toch even op te reageren.

Om te beginnen ben ik partijloos. Wanneer ik, in samenwerking met andere nationalisten op dit forum, een oproep deed voor Vlaams-nationale éénheid, wist ik dat mijn uitsluiting bij de N-VA ging volgen.
Wat me niet belet heeft op de ingeslagen weg verder te ijveren voor Vlaamse onafhankelijkheid.

Jij vertrekt uit een andere visie, namelijk dat er maar één partij bestaat die ervoor kan zorgen. Deze partij speelt weldegelijk mee, maar is op haar eentje niet bekwaam om deze rol te vervullen.

We moeten dus uitkijken naar een andere formule, namelijk deze van gebundelde krachten. In tegenstelling tot jou ben ik de mening toegedaan dat ook in de N-VA en zelfs in de lijst DD waardevolle mensen zitten die een onafhankelijk Vlaanderen hoog in het vaandel dragen. Jij schiet deze mensen op voorhand af. Ik doe dit niet.

En zeggen dat we na 50 jaar strijd niks bereikt hebben is er ook ver over. Het huidige Vlaanderen gelijkstellen aan dat van decennia geleden is niet eerlijk. Dit getuigt van weinig realiteitszin.

Gans mijn politiek bewust bestaan vocht ik voor Vlaamse onafhankelijkheid. En nu kom jij me op een neerbuigende toon vertellen dat je met me doen hebt. Je doet maar.

Aub Robert t, nergens maar dan ook nergens kom ik neerbuigend over op jouw mening. ik zou niet durven zelfs.
Alleen wik ik het volgende duidelijk maken : ik voel mee met mensen zoals U en anderen die steeds nog in het goede van de Vlaamse politici geloven.
Wek ik heb dat niet .
Je zegt dat er maar één partij is die er voor ijvert. Wel, help me, maar de verwezelijkingen die al de vorige Vlaamse 'vertegenwoordigers zijn maar héél pover. Vlaanderen is zelfs in de loop der jaren nog verder gebetonneerd in het Belgische 'cement'. En dit door 'inspanningen ' van onze eigen Vlaamse excellenties.
En inderdaad jij hebt het over gebundelde krachten. Wel ik schrijf letterlijk dat ik mij bij het kartel zal verontschuldigen indien ze niet de Belgische zaak gaan dienen. En dat zal ik dan ook héél graag doen.
Echter opnieuw , ik geloof het niet. Ik geloof niet in onze Vlaamse vertegenwoordigers als puntje bij paaltje komt.
En ja er zullen héél waardevolle elementen zitten bij NVA en (LDD).
Dat ze aub de de partij de rug toekeren straks indien Vlaanderen weer het gelag betaalt.
Ook zal jij er wellicht een beter zicht op hebben wat Vlaanderen al allemaal binnen het 'belgisch regime' bereikt heeft. Ik weet dat minder, op enkele 'borrelnootjes na!
Tot slot kan ik enkel zeggen dat ik respect heb voor alle Vlamingen die voor Vlaams zelbestuur opkomen. Ook ik heb destijds uw charter ondertekend Robert t. Graag zelfs.
Enkel denk ik dat het grootste verschil tussen ons beiden is, dat ik alle geloof in Vlaamse politici aan de 'Belgische onderhandelingstafel' in de loop der jaren verloren ben.
Ik wens U véél sterkte in de Vlaamse strijd en U weet beter dan ik dat het zeker niet in mijn bedoeling ligt om ook maar op de geringste wijze neerbuigend op U over te komen. Daarvoor zjn uw inspanningen voor de Vlaamse zaak te groot.

Om af te ronden: Laat ons straks de evaluatie maken staks. Ik zal dat in alle eerlijkheid doen. Wess daar maar zeker van.