Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2004, 11:44   #5
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik stel mij de vraag of het niet zou kunnen dat de rol van de moslimmigranten in Europa uitgespeeld.

Jarenlang deed het establishment in Europa er alles aan om zoveel mogelijk migranten uit moslimlanden naar hier te halen.
Bedoeling was : het kleine volk tegen mekaar uitspelen en de lonen laaghouden en zo zelf de touwtjes stevig in handen houden.

De laatste jaren echter heeft dit echter minder en minder zin. Door de delocalisatie van de economie verplaatsen hele onderdelen zich immers van Europa richting Azië. Niet enkel arbeidsintensieve maar ook steeds meer kennisintensieve sectoren gaan naar ginds. Naar landen als China en India die jaarlijks honderdduizenden ingenieurs uit hun scholen spuwen.

De Marokkaan en de Turk zijn met andere woorden OUT.

En dus laat het establishment de Turk en de Marokkaan met evenveel gemak vallen als ze hem naar hier gehaald hebben.

Jarenlang was het establisment de beschermheer van de moslimmigranten, maar nu ze geen enkel economisch nut meer hebben wordt plots de beschermende hand van boven hun hoofd gehaald.

Plots ontdekken de Europese politiekers dat de islamitische vrouw 'onderdrukt' wordt en moet de hoofddoek in de ban. Was het toeval dat pater Leman werd weggepest?

Het kan zijn dat ik nogal cynisch doe, maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat de realiteit ALTIJD sterker is dan de verbeelding.
De vasstelling die u doet is correct.
Ik hoop dat je ook inziet dat zij tevens een mooi voorbeeld is van de perversiteit van de door u zo aanbeden Westerse Beschaving.
En dan zijn ze verontwaardigd dat die moslims het getreiter zo langzamerhand kotsbeu zijn. Aleen al de manier waarop onze heilige Westerse Beschaving in het verleden en in het heden omgaat met andere volkeren roept bij mij eerder schaamte op dan trots.
Als die westerse beschaving dan toch zo slecht is wat doe je hier dan nog?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden