Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde
Vermits ik zelf zowat 50/50 in het buitenland (Frankrijk) woon, begrijp ik goed waar u het over hebt.
Het is wel zo dat de buitenlandse media er soms in slagen van een min of meer algemeen beeld van de belgische situatie te schetsen, ook al is het inzicht in de voor hen warrige belgische staatsstructuur en het belang van de toch zeer verschillende bevolkingsgroepen niet zeer groot.
In Frankrijk komt daar nog bij dat de pers voor haar informatie vooral aanleunt bij wat ze uit de belgische franstalige media verneemt, zodat het weergegeven beeld erg gekleurd is.
De laatste tijd begint het in Frankrijk echter te dagen dat het begrip "Vlaanderen" niet enkel een stukje autoweg met enigmatische richtingsaanwijzers betekent, maar dat daar misschien zelfs een soortement apart volk woont, dat afwijkt van de normale belgen.
De pourquoi en de comment ervan is echter een andere zaak : we hebben nog een lange weg af te leggen om dat duidelijk te maken.
|
Noord-Europa vanaf de UK zou ik positief tegen Vlaanderen zien, al de rest is negatief. We weten dus naar wie we moeten kijken voor ONZE nieuwe unie, eens we uit de EU stappen.