Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Waarom wil men eigenlijk per se "huwen". Een contract afsluiten dat elke fiscale, successie- en andere discriminatie wegwerkt is toch de perfecte oplossing. Waarom per se "huwelijk"?
|
Zo'n contract bestaat en wel onder de vorm van het burgerlijke huwelijk. Het burgerlijke huwelijk dat niet meer of minder is dan een contract en het zou nogal belachelijk zijn om bepaalde mensen het recht te ontzeggen om dit contract te kunnen afsluiten. Uw probleem is dat u voor een of andere reden aan het woord huwelijk absoluut een emotionele connotatie wenst toe te kennen die het burgerlijke huwelijk helaam niet heeft.
Citaat:
Ik vraag mij af, waarom wil men een kind adopteren, in het belang van het kind
|
Dat is een goede vraag, ik raad je aan deze topic eventjes te lezen:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#318202
Ik zal je de conclusie nog even meegeven als je geen zin zou hebben het ganse topic te lezen:
1) adoptie door een stel homoseksuele vrouwen moet mogelijk zijn
2) adoptie door een stel homoseksuele mannen moet mogelijk zijn vanaf het ogenblik dat de kinderen ouder dan 3jaar zijn (en er dient verder onderzoek gedaan te worden naar het hechtingsgedrag van kinderen voor de leeftijd van 3jaar)
En dan eigenlijk het echt probleem waar deze kwestie onbedoeld (nogmaals) op gewezen heeft:
3) Draagmoederschap zou niet meer mogen worden toegestaan, of de wet m.b.t. het draagmoederschap zou toch minimaal moeten herbekeken worden.
Citaat:
Overigens, u heeft nog altijd niet geantwoord waarom we -uw non-discriminatie en "gelijke rechten" discours volgend- binnen de eigen familie niet moeten toestaan dat mensen van hetzelfde geslacht met elkaar huwen. Is dit ook niet één van die imaginaire "discriminaties" die moet weggewerkt worden?
|
Neen en u beseft waarschijnlijk maar al te goed dat uw vraag nogal onnozel is. Daar dit voor heteroseksuelen ook niet toegestaan is, kan er dus ook geen spraken zijn van discriminatie. Dat u een voorstander bent van incest is uw goed recht, maar heeft weinig te maken met een discussie omtrent homoseksualiteit.
Citaat:
Homoseksualiteit heeft geen biologische/genetische/hormonale reden, wel en kan aangeleerd/afgeleerd worden via gedragstherapie
|
Jezus, nu heb ik al veel onzin gelzen, maar dit overtreft toch wel veel.
Lees dit topic eventjes: http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#318202 en informeer je wat beter: zowel de APA als andere belangrijke instituten voor de psychologie in de VS als in Europa delen uw standpunt niet.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|