Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
Kan je dat iets verder toelichten, ik zie niet in dat er meer overslag zou zijn dan nu al het geval is, integendeel.
Hoe verkoopt politiek dan dat er meer logistiek zou zijn ? Ben al een tijdje op zoek naar een degelijk antwoord hierop maar het blijkt dus heel moeilijk te zijn om het uit te leggen. Laat me graag overtuigen.
|
Daar de autowegen dicht geslipt zijn, moeten de goederen via een andere weg vervoerd worden, dit dus via waterwegen en/of spoorwegen.
Maar deze komen slechts op beperkte plaasten en moeten van daaruit dus via vrachtwagens verdeeld worden naar de omgeving.
Er is dus een tweede en derde overslag nodig om de goederen nog ter plaatsen te krijgen.
Men kan dus niet meer in het éne bedrijf de vrachtwagen laden en in het andere lossen, want de vrachtwagen geraken niet meer ter plaatsen.
En de afstanden zijn te groot geworden opdat dit systeem nog rendabel zou zijn.
Daarbij komt dat door de steeds grotere afstanden dat goederen afleggen, ze ook meer in grotere hoeveelheden naar een verdeelpunt moeten gebracht worden, en van daaruit verdeeld worden.
Zo'n verdeelpunt, neemt de goederen van verschillende bedrijven binnen en word dus eigenlijk een verzamel en verdeelpunt.