21 november 2007, 09:23
|
|
Minister
|
Alwéér een geval van busagressie
Citaat:
Duo takelt buschauffeur zwaar toe
ANTWERPEN - 'Ik heb pijn, maar ik ben een harde. Het ergste is de schrik. Ik voel me niet meer veilig.' Buschauffeur Christel Vandeneynde deelde maandagavond zwaar in de klappen tijdens het zoveelste agressie-incident op een bus van De Lijn.
'Ik moest dringend naar het toilet en daarom was ik even gestopt aan het UZA in Edegem', zegt de Antwerpse buschauffeur. Toen ze weer naar haar bus wandelde, werd ze aangesproken door twee kerels. 'Ze vroegen waarom ik de deuren van de bus op slot had gedaan. Toen ik hen vertelde dat we dat altijd doen, uit veiligheid, sloegen ze plots toe. Ik voelde een rake klap op mijn rug en ben neergevallen.'
De feiten dateren van maandagavond rond 21.30uur. 'Het was in vijf minuten gebeurd', aldus Christel die al voor de derde keer in 3,5jaar tijd met agressie te maken krijgt. 'De eerste keer kreeg ik een trap in mijn buik, de tweede keer hielden ze een mes tegen mijn rug en nu dit weer. De maat is vol.'
De Antwerpse werkt intussen al zeven jaar voor De Lijn, maar zal nog tot begin volgende maand arbeidsongeschikt zijn. 'Ik werk graag, maar dit komt toch wel hard aan. Het zal even duren vooraleer dit weer verwerkt is.' De lichamelijke letsels vallen al bij al nog mee. 'Mijn rechterbeen is opgezwollen en ik heb de hele tijd last van tintelingen in mijn tenen.'
Opmerkelijk is dat het aantal gewelddadige incidenten op bussen van De Lijn blijft stijgen. De helft van alle incidenten vindt bovendien plaats op Antwerpse bussen. Toeval of niet, morgen organiseren enkele buschauffeurs ook een stille wake in Antwerpen. Het gaat om de herdenking van Guido Demoor, die vorig jaar om het leven kwam bij een agressie-incident. (dhh)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=E01KE8KS
|
Er gaat bijna geen dag voorbij, of er is wéér een geval van agressie op het openbaar vervoer. Dringend dat daar iets aan gedaan wordt. 
|
|
|