Discussie: Betoging 18.11.2007
Los bericht bekijken
Oud 21 november 2007, 10:03   #1131
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als er morgen 9,5 miljoen "Belgen" in Brussel staan te betogen voor een unitair België, dan nog zal ik pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen. Al ben ik de laatste mens ter wereld die daar voor is, dan nog zal ik mijn idee niet veranderen.

Denken jullie nu echt dat zo'n prutsbetoging van ocharme 35.000 man ons opeens van gedacht gaat doet veranderen? 35.000 man, gerekruteerd op een bevolking van 10 miljoen, zonder links- en rechts-bekentenis van de organisatoren, gratis reclame in de media (zie maar mijn onderwerp in het forum Binnenland) en een heuse affichecampagne. Dat is gewoonweg zielig weinig.

Dat Voorpost, NSV! en TAK niet zoveel volk optrommelen is ook alleen maar logisch. De eerste twee zijn om te beginnen al radikaal-rechts en mobiliseren op een bevolking van 6 miljoen. In andere woorden, Voorpost en NSV! bestrijken maximaal een derde van de bevolking. Voor de NSV! specifiek is het dan alleen nog maar studenten. Alledrie zijn ze hevig actie-gericht en dan vooral acties die vaak een grote kans op arrestatie hebben, wat het merendeel van de bevolking zal afschrikken.

Samengevat: de betoging was een flop, 35.000 man op een bevolking van 10.000.000 is zielig weinig en als dan nog eens slechts 1/3 van de aanwezigen op de betoging van thuis uit Nederlands spreken als eerste taal (terwijl dit over gans België 3/5 is), dan zou ik mij toch maar eens zéér hard gaan afvragen in welke mate België nog wel echt leeft in de harten van de mensen buiten Brussel.
Voorpost en NSV bestrijken nog geen procent van de bevolking mijn beste want anders krijgen jullie met gemak 60.000 man op de been.

Ik heb dan ook geen idee waarom U zo reageert over de straffe stoot misschien omdat U zich niet vinden kan in het idee dat daar werd verkondigd. Niemand kan ontkrachten dat dit een straffe stoot is en blijft. Nogmaals probeer maar eens 1000 mensen bij elkaar te krijgen voor een idee.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden