Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild
ga je mensen verplichten om die cursussen bij te wonen? Of is het voldoende dat ze georganiseerd worden (zodat de inrichters zich op de borstjes kunnen kloppen).
Wat ga je doen met mensen die geen tijd hebben om die cursusjes bij te wonen? Of zijn ze enkel bedoeld voor renteniers?
|
Goh ... mensen die bij bv een ocmw of vdab komen aankloppen omwille van financiële problemen zou ik het wel zeer sterk aanraden en ze proberen te motiveren en de data niet uit het oog te laten verliezen waarop ze gegeven worden. Verplichten lijkt me overdreven. Ik denk dat als je zo'n cursus aangeraden wordt door iemand die de cursus kent het duidelijk genoeg is dat hij een leerzame hulp voor je kan zijn?
Het kan misschien eventueel wel verplicht worden indien iemand blijft schulden maken en op de verkeerde manier omgaat met allerhande vormen van reclame, promotie-acties ed., dat sluit ik niet uit. Maar ik ben niet voor verplichtingen in eerste instantie.
Die cursus zou dan op verschillende tijdstippen georganiseerd moeten worden en op de meest vreemde uren zodat iedereen de kans krijgt om deel te nemen. Misschien kan de praktische organisatie ervan gebeuren of bijgestuurd worden afhankelijk van de vraag.
Zo'n cursus lijkt me logischerwijze gratis.