Los bericht bekijken
Oud 24 november 2007, 20:40   #51
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, inderdaad, een politiek stelsel. Of beter een regime waarbinnen bepaalde politieke stromingen kunnen functioneren zoals in vorige posten al werd aangehaald.

En blijkbaar was dat hetgeen het bij jouw om draait want......het is politiek en bijgevolg seculier en dus hoef ik het niet te onderschrijven!!!!!!!

Je hoeft voor mij niet democratie als een universele norm te beschouwen hoor, net zoals ik niet vind dat een boek dat eeuwen geleden werd geschreven mij hoeft voor te schrijven hoe ik moet leven.

Er blijft wel nog een probleem, Lincoln, want jij stelt dat seculiere wetten en het democratisch stelsel niet van toepassing zijn voor jou omdat je de legitimiteit ervan niet onderschrijft. Ofwel blijf je hier passief bij en loop je verder zwaar misnoegd door het leven. Ofwel wordt je subversief en ga je alles doen wat je kan om dit door jouw verfoeide systeem te saboteren. Beide gevallen getuigen van een triestige, contraproductieve mentaliteit.
Inderdaad, ik ben dus in dit geval A-politiek en ook passief, maw ik ga me niet moeien met wat er nu in de politiek gebeurt ! Dat wil ook niet zeggen dat ik "tegen" deze wet ben, maar ik laat liever de beslissing aan het volk of aan de partij waaraan ik een vertrouwen heb gesloten (verkiezingen) in dit geval zijn dat de groene partij !

Citaat:
Het moet eens stilaan duidelijk zijn dat democratie helemaal niets met religie heeft te maken. Het is gewoon een engagement van mensen om met conflicten te kunnen omgaan en gezamenlijk trachten een beleid uit te werken, ook al zijn de belangen niet steeds gelijklopend. Niet meer niet minder dan dat.
Dat is opzich positief, maar jammer genoeg zijn er liberalisten die lopen met een dubbel agenda !
Citaat:
En nu mag jij eens uitleggen wat je precies onder "liberalisme" verstaat.
Het woord liberalisten of fundamenteel liberalisten is niet persé of moet geen partij volgens mij zijn bv; de vld, ik denk dat er vrijzinnige liberalisten bestaan a la "fait, est laisé faire" die een beetje consequent kunnen zijn,. Alleen is het probleem van dit verschijnsel een dekmantel of een wapen tov alles wat religieus is of anders is bij sommigen,. Vrij zijn betekent niet vrij zijn zonder grenzen, en dit is het probleem van sommige liberalisten (fundamentalisten dan, want liberale gematigden vallen niet onder deze term) zoals bv ;de VVD in nederland en hun consoorten.