Los bericht bekijken
Oud 24 november 2007, 23:26   #1
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard Lijst De Decker verraadt medewerkers van het eerste uur

Citaat:
'Een dictator die de partijpioniers dumpt'
Opvolgers Lijst Dedecker vallen voorzitter aan

NIEUWERKERKEN/HASSELT - De eerste en tweede Kameropvolgers van LDD, Eric Creve en Danielle Vanheusden vallen hun lijsttrekker en provinciale voorzitter Marc Similon openlijk aan omdat hij de partijpioniers in Limburg zou afvallen. 'Dit is zielig', reageert Similon.

De euforie over de verkiezingsuitslag van Lijst Dedecker (LDD) is in Limburg bij een aantal kandidaten omgeslagen in ontgoocheling en frustratie. 'Marc Similon heeft in Limburg de pioniers die LDD op de politieke kaart zetten en hun spaarcenten in de partij investeerden, buitengesloten en gedumpt voor zijn persoonlijke vriendjes en die van zijn vrouw', stelt eerste Kameropvolger Eric Creve uit Nieuwerkerken. 'Wij zijn niet langer welkom. Velen zijn er kapot van en worden door Similon gepest door informatiestops, het afwijzen van allerlei voorstellen en openlijk misprijzen. Het nationaal partijbestuur doet er helemaal niets aan en heeft geen oren naar onze klachten. Ik schreef al twee open brieven aan het partijbestuur, zonder enig resultaat. De frustratie en het wantrouwen zijn compleet.'

'Na de verkiezingen heeft Marc Similon persoonlijk met mij afgerekend', zegt Danielle Vanheusden. 'Ik kreeg als tweede op de Kamerlijst de volle laag, werd in de hoek geduwd, verafschuwd, verbannen en bij het grof vuil gezet door Marc, omdat de zetel nét niet binnengehaald werd. Onze mening of onze plannen zijn niet van tel. Het enige wat we mogen doen is braaf zijn, luisteren en liefst ons spaarvarken nog verder leegschudden, anders worden we uit de partij gezet. Na maanden van me ziek te maken, heb ik besloten de handdoek in de ring te werpen. Ik ben het kotsbeu. Bij politiek voeren stel ik me iets anders voor', vertelt Vanheusden.

'Dit is zielig', reageert Marc Similon. 'Sylvain Engelen, de man van Danielle Vanheusden, en Eric Creve werden twee maanden geleden al gehoord door Jean-Marie Dedecker en Ivan Sabbe. Dat gebeurde de dag dat Eddy Box zijn overstap naar LDD bekendmaakte. Danielle Vanheusden eiste de tweede plaats op voor de verkiezingen van 2009 en Eric Creve wou via geheime vergaderingen provinciaal voorzitter worden. Er werd toen duidelijk gesteld dat er geen beloften werden gedaan in verband met de lijstvorming en dat dit door een gekozen kiescollege zou worden bepaald. Hetzelfde geldt voor de aanduiding van de provinciale voorzitter. Voor Creve werd trouwens een nieuwe vergadering gepland op woensdag 21november. Zowel Creve als Vanheusden hadden een geheime agenda toen ze aantraden voor de verkiezingen van juni 2007. Van geen van beiden is er ooit enig initiatief gekomen op het vlak van partijwerking in hun gemeenten, ondanks de diverse vergaderingen waarop ze aanwezig waren. De partij heeft er dan ook geen moeite mee dat ze afhaken. We verwachten trouwens dat er nog drie anderen zullen volgen', kondigt Similon aan.

Paul Pans
Bron: De Gentenaar

Blijkbaar zit daar meer opportunisme dan gezond verstand in die partij.