Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Back on topic nu, ik denk ook dat 'het Westen' de moslims/migranten zal laten vallen, voor de simpele reden dat ze nu niet genoeg opbrengen.
Ik zie nog een groot conflict komen tussen Europa en de Islamitische wereld. In dat scenario verwacht ik dat wij, het Westen, politieke ideeën zullen halen uit Azië, daar staat er namelijk veel te gebeuren : Economische opkomst, politiek multipolaire situate, groeiende macht op alle fronten, ... .
|
Al ooit zelf in Zuid-Oost Azie of China geweest? Wat je daaruit kunt leren is hoe het vooral niet moet. Overpopulatie, corruptie op grote schaal, milieuvervuiling ten top. Een economische groei die trouwens enkel ten goede komt aan een heel kleine elite ter plaatse. Ze stevenen daar af op een regelrechte ecologische ramp. Sars verleden jaar en de aanpak van de vogelpest nu zijn daar al de eerste voorbodes van.
|
Een tijd geleden (kan al twee jaar geleden zijn ondertussen, weet het niet precies) was er in het nieuws een reportage over zandstormen. Zandstormen zijn een probleem in China. En op National geografic was er een tijd geleden een reportage over overstromingen in China. Had allemaal met milieubeleid te maken.