28 december 2002, 11:35
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik dacht eerst dat dit een verlate aprilgrap was, maar nee!
SHOCKING!!
Citaat:
De nieuwe website van de federale overheid heet www.belgium.be en mag gezien worden. Maar het kostenplaatje ervan blijkbaar niet. Op een vraag van Kamerlid Frieda Brepoels antwoordde de premier dat de website 22 miljoen euro kost. "De premier beliegt het parlement", zegt Brepoels. Uit documenten van het Rekenhof blijkt immers dat het contract 55,65 miljoen euro waard is.
Op 26 november werd de nieuwe overheidswebsite gelanceerd. Vanaf februari moet ze echt 'interactief' worden. Alles goed en wel, maar hoeveel kost dat? Op 28 november antwoordde premier Verhofstadt: "De kostprijs die tot vandaag werd betaald, is €1.655.730 inclusief BTW. De overheid heeft zich hierbij geëngageerd voor het betalen van €4.156.248 op jaarbasis (...) voor een periode van 5 jaar". Dat alles netjes opgeteld, levert een som op van €22.436.970.
Een smak geld, maar nog een stuk minder dan wat Brepoels vernam van het Rekenhof - de instelling die de rekeningen van alle overheden controleert. Het budget over 5 jaar is niet €22,43 miljoen, maar €55,65 miljoen, stelt het Rekenhof. "Waar maakt gij u druk om" , liet de premier bij zijn antwoord op mijn vraag doorschemeren. Maar nu blijkt toch dat hij mij - en het parlement - voor minstens de helft in de maling heeft genomen." Nóg straffer: "Oorspronkelijk, volgens de financiële inspectie, zou de website maar €12,4 miljoen kosten - éénmalig", stelt Brepoels.
bron www.gva.be
|
Hierbij vraag ik me af wat de twee door mezelf ontworpen en onderhouden eigen websites dan wel waard kunnen zijn.
Vandaar dat ik ze graag te koop of te huur stel, elk redelijk bod is bespreekbaar, 't is toch bijna solden
Website "Georgië, parel van de Kaukasus" http://users.pandora.be/amarcord
Website "amarcord vzw" http://www.amarcord.be

|
|