Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut
welkom
Het voornaamste is dat men separatist is. Hetzij links of rechts dat doet er minder toe. De gedachte en het doel blijven immers hetzelfde: onafhankelijk Vlaanderen.
|
U maakt van een onafhankelijk Vlaanderen een doel op zich, mooi is jouw recht uiteraard. Zolang je maar separatist bent zit het snor volgens jou.
Ik verkies liever een democratisch bestuursmodel waarbij men echt veranderingen aan brengt in het politieke systeem. Dat we ten allentijde voorkomen dat een onafhankelijk Vlaanderen een belziek - light wordt
Ik kies daarom om te beginnen binnen Vlaanderen voor een integraal- federalistische structuur (ten persoonlijken titel!). Waarbij men het beleid zo dicht mogelijk bij de burger brengt en burgerinitiatief ondersteunt. Want dat is volgens mij het enige en sociaalste en democratische systeem. Een Vlaamse overheid die de internationale en nationale coördinerende functies krijgen, maar intern (binnen Vlaanderen) een minder overheersende functie heeft. Een descentralisatie dus.
Vlaamse onafhankelijkheid is voor mij een middel om wat het democratisch recht ons als volkeren toebedeeld te bereiken. Namelijk ieder volk heeft recht op zelfbeschikking (internationaal volkerenrecht).