Los bericht bekijken
Oud 26 november 2007, 15:36   #10
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb het over MIJN DOCHTERS die het recht moeten hebben om nooit onder geen enkel beding te worden lastiggevallen, niet zonder hoofddoek, niet met minirok, en evenmin met indianenpluim op hun hoofd!
Het moet je toch zijn opgevallen dat deze anti-hoofddoek reglementen ook jouw dochter lastigvallen: ze mag plots geen hoofddoek meer dragen in een Gents overheidsgebouw, als ze achter de toog zit.
Dit is niet een of andere moslimfanaat die zijn vrouw of zijn dochters het dragen van een kledingstuk oplegt: dit is de VLaamse overheid, of een van haar fundamentalistische afdelingen die kledingvoorschriften oplegt!

Ik zie geen ENKEL verschil met een islamitisch land waar je die doekjes nu net WEl moet dragen. In beide gevallen moeit men zich met de persoonlijke vrijheid van vrouwen. Men gaat hen op het werk discrimineren indien ze de "orders" van de fundamentalistische godsdiensthaters of even fundamentalistische godsdienstlovers niet volgen.

Dit is een vorm van fundamentalisme die ik in ons land niet mogelijk achtte, nog het minst van de zo op religieuse invloed van de kerk op de staat gerichtte cd+vee: waarom nu niet meteen de kerken zichzelf laten bedruipen, Te Deums afschaffen?

Ik vind dat tolerantie tegenover één godsdienst en intolerantie tegenover andere zeer sterk op Talibanisme lijkt. De liberale groot moeftie is dan ook een knettergek afstammelingetje van de Krol....

Laat ons de lijn eens doortrekken:
- geen enkele staatsambtenaar mag nog naar katholieke begrafenissen gaan, omdat hij hiermede de neutraliteit van zijn functie schaadt.
- Geen enkele begrafenis mag nog in een katholieke kerk gebeuren, indien één van de familieleden van de overledene hiertegen bezwaar aantekent, uit respect voor de "neutraliteit".
- Kerktorens dienen te worden bedekt, zodanig dat ze de atheïsten niet storen, hun klokkengelui dient onmiddellijk te worden verboden omdat het de protestanten ergert.
- De kahtolieke scholen dienen te worden verplicht om neutraal te worden: het is ongehoord dat ongelovigen betalen voor het verspreiden van katholieke fundamentalistische praat
- De openbare instellingen die zich christelijk noemen krijgen niet langer subsidies meer: onze "neutrale" staat kan dit niet langer tolereren.
- processies, rouwstoeten met kruisen hinderen het verkeer en ergeren de athés: weg ermee?

Waar gaan we naartoe indien we allerlei vormen van godsdienstbeleving niet langer tolereren, heb jij daar al eens over nagedacht?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 november 2007 om 15:48.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden