Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper
Nee, het is niet het sociaal contact dat via sms en msn verloopt, maar de afspraken om ergens heen te gaan, af te spreken en dergelijke, dat verloopt via msn en sms 
|
Me dunkt dat als iedereen dat vroeger kon, zonder msn en sms, dat vandaag ook nog steeds moet kunnen

. En wat meer is, het zou hun taalkennis verdorie niet zo afstompen.
Citaat:
Op de school waar mijn kinderen schoollopen is er geen computerzaal.
In de bib kunnen ze wel terecht, maar dat is ook een heel eind fietsen.
|
Goed voor de conditie!
Citaat:
Mij gaat het om het punt dat ook scholen vandaag de dag de hele tijd opdrachten geven die moeten opgezocht worden via internet/televisie.
Moest dat nu 1 keer per week zijn, maar tegenwoordig moeten ze bijna niet anders meer doen 
En dat men ervanuit gaat dat iedereen dat ook bezit.
Je wordt voor ouderwets uitgemaakt als je niet mee bent met temptation island op school, of met lost, of prison break.
|
Ik zou dat toen en nu als een compliment beschouwd hebben denk ik

.
Je kan kiezen om daar op in te gaan, maar ook dan laat je jezelf meeslepen in zaken waar je eigenlijk niet mee in hoeft te gaan.
En uiteraard, scholen verwachten dan je mee bent me de nieuwe media, en daar maakt internet deel van uit, maar daar kan je ook aan voldoen zonder kredieten aan te moeten spreken eh. Een pc hoeft geen 1000€ te kosten, en een internetverbinding evenmin.
Citaat:
Je kan ervoor kiezen om geen televisie aan te kopen, en geen pc, en geen internet/kabelaansluiting. Het zou me benieuwen hoe lang het duurt vooraleer je in een sociaal isolement zit.
Niet alleen als jongere, maar ook als volwassene
|
Eerlijk gezegd zou ik de tv/kabelaansluiting niet eens missen; daar kijk ik vandaag ook amper naar. Internet zou ik misschien wat harder missen, maar ook daar geldt dat je bijlange geen kredieten nodig hebt om dat te realiseren en dat je dat bezwaarlijk als excuus kan gaan gebruiken voor problemen die mensen zich op de hals halen dmv kredieten. Dat blijft hun eigen fout.