Los bericht bekijken
Oud 26 november 2007, 20:05   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Ziekenhuis-docusoap: zum kotzen

...en om 21u35 zien we in "Kinderziekenhuis" of de chemokuur geholpen heeft bij de kanker van Marieke"

...zo kondigde VRT-omroepster Saartje Vandendriessche net het programma kinderziekenhuis aan. Alsof het een soap was.

Ik vind dergelijke programma's gewoonweg walgelijk. Effe op de kinderafdeling of de afdeling spoedgevallen van een ziekenhuis gaan filmen en dan maar de miserie, de gebroken armen en benen, de bange familieleden tonen aan heel Vlaanderen.

Is er dan écht niets meer heilig voor die TV-makers? Hebben de programmadirecteurs, de sponsors dan écht geen scrupules meer?

Maatschappelijk nut, laat mij niet lachen: een TV-maker, maakt televisie om succes te hebben, om kijkers te hebben, om te verkopen, kortom.

Ik weet één ding, wanneer ik ooit in het ziekenhuis zou liggen, en er komt me daar een cameraploeg filmen, dan gooi ik de dichtsbijzijnde stoel of zetel op hun bakkes of camera (als ik dat dan nog kan natuurlijk).
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 26 november 2007 om 20:30.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden