Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart
Ik sprak over verdrukten omwille van de buitenlandse verwijzingen die je als voorbeeld aanhaalde + uw linkszijn of is dat niet hetzelfde als marxistisch ?
Hoe sta je als linkse tegenover de vermaghrebisering en islamisering van Brussel, naast de welbekende verfransing ?
En de Vlaamse Beweging is inderdaad ontstaan om sociale reden, maar de situatie is vandaag omgekeerd want Vlaanderen is rijker dan Wallonië. Er is dus op dit moment minder nood aan een sociale Vlaamse Beweging dan aan een assertieve zelfbewuste Vlaamse Beweging die bereid is zijn troeven uit te spelen : geld en export. Anno 2007 Vlaams bewegen zoals in de tijd van de Fronters is misschien leuke nostalgie voor de betrokkenen, maar voor buitenstaanders redelijk lachwekkend en helaas ook contraproduktief.
|
Ik sta tegenover de islamisering niet zoals het vb op een provocerende manier, want net provoceren maakt het zo gevaarlijk. Kijk naar de politiek - bush die geënt is op een soort wansmakelijk 'christelijk' methodisme (een soort protestantisme) die de taak hebben de islamieten van hun 'kwaal' te 'redden'. Wel aan zulke fundamentalistische denksporen doe ik niet mee, evenals weiger ik me bang te laten maken door groeperingen die denken dat de maatschappij van hen is, of dat nu extreem - rechts of extreem - links is.
Voor mij is iedereen welkom als ze zich aanpassen aan de geldende waarden waar men als samenleving achter staat, doet men dat niet dan heeft men een probleem, maar dan ligt dat niet aan de samenleving.
Maar verder vind ik bijvoorbeeld het hoofdoekenverbod of tout court een verbod op religieuze symbolen verregaand belachelijk. Identiteit afnemen doe je niet en toch wordt het gedaan!