27 november 2007, 11:55
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Altijd leuk op SP politici met dubbele (turks/ belgisch) nationaliteit bezig te horen:
Uit De Morgen:
"Cordon sanitaire doorbroken"
De Gentse schepen van Personeelsbeleid Fatma Pehlivan (sp.a) reageerde emotioneel op de goedkeuring van de motie van Open Vld, waardoor een verbod op hoofddoeken voor stadsambtenaren komt. "Dit is één van de zwartste dagen uit mijn politieke carrière", aldus Pehlivan.
"Het is spijtig dat we de coalitiepartner (Open Vld) en CD&V niet zo ver gekregen hebben om uit het discours van het Vlaams Belang te stappen."
"Voor mij is hiermee het cordon sanitaire, dat standhield sinds 1991, doorbroken", vervolgde de schepen. "Dit is een slag in het gezicht van de samenleving. Ik denk terug aan november '91, de zogenaamde zwarte zondag. Wel, we zijn terug bij die zwarte zondag."
Of dit nu een breuk in de Gentse paarse coalitie betekende, wou Pehlivan echter niet gezegd hebben. "Ik ga niet spreken in naam van mijn partij, maar het is wel zo dat dit pijnlijke sporen nalaat. Dit heeft een wrange nasmaak. Als dit kan gebeuren, dan vraag ik me af: 'what's next?"
-----------------
What's next Fatma? Een Armeens genocideke misschien? Daar zoudt gij toch goed in thuis moeten zijn hé?
|
En die andere keren dat men met het VB heeft meegestemd heeft men het niet gezien ofwat? Ik denk bevoorbeeld aan de BHV stemming.
|
|
|