Discussie: H.i.v
Los bericht bekijken
Oud 28 november 2007, 09:48   #77
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ja HIV is een probleem... Maar ik ken persoonlijk ook 2 heteromannen hier in gent die hiv opgelopen hebben, en het was niet door homoseksueel contact!
Homo's laten zich vaak testen en hun besmetting komt hierdoor snel aan het licht.
Een vriendin van me heeft een bi-vriend, toen ik haar voorzichtig wees op risico's wist ze me te vertellen 'oh, hij laat zich regelmatig testen hoor. Hij gaat bloed geven bij het rode kruis'.

Citaat:
Als ik bvb kijk binnen mijn hetero-vriendenkring, dan merk ik op dat vrijwel niemand zich laat testen op soa terwijl ze wel in het weekend ergens hier of daar een scharrel opdoen.
Merci, nu ben ik mijn geloof in de liefde helemaal kwijt. Het zal je zo maar overkomen als onschuldige en trouwe vrouw.

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat binnenkort de hiv-problematiek binnen de heteroseksuele wereld aan het licht zal komen.
Wat voor velen nu de ver-van-mijn-bed-show lijkt, is eigenlijk al stilletjes aan in het hetero-milieu aan het circuleren.
Ik vind trouwens dat in het hetero-milieu even veel rondgeneukt word als in het homo-milieu.
Ik denk dat eigenlijk ook.
Ik herinner me trouwens dat een professor hier ooit zei dat uit statistieken bleek dat de aidsproblematiek buiten onder homoseksuelen ook vooral een probleem is onder ouderen... het gaat hier om die groep rijkbedeelde maar eenzame mannen die regelmatig op vakantie gaan en die daar in meer of minder directe mate aan sekstoerisme doen. Ook zij zouden het virus hebben overgebracht naar hier.
En we vergeten natuurlijk nog een hele grote groep: al degenen die door hun beroep voortdurend met de lichamen van mensen van veel verschillende makelijk direct in aanraking komen, zoals prostituees.
Maar deze groepen zijn slechts naar voren gekomen obv het kijken naar een mogelijke frequentie-indeling obv enkele groepskenmerken van de hele populatie. Zonder een angstpsychose te willen creëren: in se kan iedereen het dus hebben. Dat is wat veel mensen niet beseffen.

En dat de meeste mannen en vrouwen er vanuit gaan dat het nemen van de pil genoeg is om alle ellende te voorkomen, begrijp ik niet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 november 2007 om 10:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden