Los bericht bekijken
Oud 28 november 2007, 16:21   #55
_JS_
Vreemdeling

_JS_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Kijk, of een FWO'er en een IWT'er en een AAP'er dezelfde output hebben of niet, doet er niet zo veel toe. Je geeft zelf al aan waar het verschil in verloning zit, de selectievoorwaarden. Je kan een hele boom opzetten of een selectie op basis van punten/graden een juiste selectiewijze is, maar daar gaat het nu niet om. Feit blijft dat er aan elk type beurs andere voorwaarden gekoppeld worden.
Op welke manier veroorzaakt een verschil in selectievoorwaarden een verschil in werk? Zijn doctoraatjury's milder voor IWT'ers dan voor FWO'ers?

Citaat:
Hoe het doctoraat ingevuld wordt, daar gaat het eigenlijk niet over, en doet er ook niet toe. Ik ken FWO'ers die veel meer dan de 38 uur per week doen, en daar nog bijkomend didactische taken bijnemen, ik ken IWT'ers die om half 10 toekomen, tegen de laborant zeggen wat er moet gebeuren, om half vijf de resultaten ophalen en naar huis gaan. De hoeveelheid werk die je verzet wordt niet bepaald door de beurs, maar door het onderwerp van je doctoraat.
... en door je eigen persoonlijkheid, die van je promotor, en de lokale gewoontes. Het punt is dat wat er van iedereen verwacht wordt hetzelfde is: 38 uur per week. Dat er mensen zijn die veel meer of veel minder doen is een andere kwestie.

Citaat:
Je had op mijn sympatie kunnen rekenen moest je pleiten voor

a. een gelijkschakeling van verloning zonder automatisch de hoogste verloning te ambiëren maar die van het IWT en
b; het geld dat op die manier beschikbaar komt gebruiken om meer doctoraatsstudenten aan te kunnen trekken (want face it, 600+ kandidaten voor 150 beurzen is zowiezo veel te veel voor veel te weinig plaatsen)
Het IWT heeft haar budget onlangs opgekrikt naar 200 beurzen per jaar (ipv 150). Ze kan gerust haar budget nog eens opkrikken, zodat er meer en hogere beurzen kunnen komen.