Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
We ervaren een vreemde evolutie, die met de affaire-Joos opnieuw duidelijk geworden is:
Waar tot enkele jaren geleden rechts-conservatief nog bestempeld werden als de "moraalridders" en "zedenprekers", zien we nu hoe links-progressief met groot enthousiasme deze rol op zich neemt.
Een moraalridder is iemand die steevast de neiging heeft om af te bakenen wat "kan" en wat "niet kan" volgens zijn normen. We stellen vast dat vandaag een massa links-progressieven over elkaar heen valt om toch om ter hardst kardinaal Joos te veroordelen.
Een tachtigjarige dorpspastoor, door het toeval tot kardinaal gebombardeerd, ontvouwt zijn visie op de samenleving en opeens krijgt hij uit maar liefst vier hoeken een proces aan zijn been. Op basis waarvan? Op basis van zijn mening!
Schrijnend is zeker dat één van de processen uit de hoek van de holebi-beweging komt en één uit de hoek van het CGKR (na Animo-Limburg en VLD'er Danny Smagghe).
Net die mensen die pleiten voor het recht om "anders" en "speciaal" te zijn en zovele jaren gevochten hebben tegen de geldende normen en moraalridders, ontpoppen zich opeens tot hevige voorstanders van censuur en vervolging op basis van meningen en overtuigingen die niet de hunne zijn.
Zou het niet logischer zijn dat nét zij ervan uitgaan dat iedereen zijn eigen waarheid heeft? Zouden zij niet moeten opkomen voor het recht op vrijheid van meningsuiting?
|
Laten we met z'n allen de EVRM respecteren: vrije mening mag hiermee in strijd zijn, men kan echter geen dicriminerende MAATREGELEN nemen.
Als mijn hond alleen naar homo's bloft, moet ik die dan afmaken?
Ik laat iedereen met rust, zolang hij de persoonlijke vrijheden van een ander respecteert.