Discussie: Milquet zegt "non"!
Los bericht bekijken
Oud 1 december 2007, 16:13   #196
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
O ja? Welke? En in welk rapport werd het Vlaams beleid terzake veroordeeld?
Ik heb niets gezegd over het Vlaamse beleid terzake. In de huidige context denk ik dat het beleid van de Vlaamse regering correct is, al is het misschien voor verbetering vatbaar.

Aanbeveling 1492 (2001):
Citaat:
Andorra, Belgium, France and Turkey have to date neither signed nor ratified the Framework Convention for the Protection of National Minorities and this means that it cannot take full effect across the continent. These countries have significant minorities, which ought to be protected, and whose rights are not officially recognised.
Het rapport waarnaar ik verwees is het rapport Nabholz-Haidegger. Hoe wij ook denken over dit rapport, in het onwaarschijnlijke geval dat Vlaanderen onafhankelijk wordt zal de internationale gemeenschap, en zeker Frankrijk, waarschijnlijk dit rapport gebruiken om de vraag om een referendum over de toekomst van de Rand kracht bij te zetten. Het rapport Columberg was ook tamelijk kritisch over de situatie in de Rand.

Citaat:
Die zijn er al decennia, mijn beste, niet tweetalig maar eentalig Franstalig. En de Vlaamse Gemeenschap betaalt er jaarlijks 10 miljoen euro voor.

Misschien u wat beter informeren alvorens hier nulliteiten te komen neerkwakken.
U heeft een punt, ik had me duidelijker moeten uitdrukken. Ik wou eigenlijk verwijzen naar de mogelijkheid om tweetalige scholen buiten de faciliteitengemeenten op te richten. Hoewel ik dat absoluut niet zou steunen, zou dat volgens mij nog altijd geen 'de facto bilinguism' zijn.

Citaat:
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, dan heb ik er inderdaad geen probleem mee dat het minderhedenverdrag geratificeerd wordt. Zolang België blijft bestaan, is het niet meer dan logisch dat minderhedenverdrag niet geratificeerd wordt.
Hier ben ik het niet mee eens, ik vind dat België een voorbeeld moet stellen door het wel te ratificeren. Als daardoor de Franse Gemeenschap een bibliotheek kan openen in Wezembeek-Oppem, wat is daar dan op tegen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 december 2007 om 16:17.
Geert C is offline