Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Leuk dictatoriale trekjes komen weer boven Feremans.
Ik behoud voor mezelf liefst het recht om de VRIJHEID te hebben te beslissen waar ik ga werken.
Voorstander van dwangarbeid jongen? Voorkeur voor Siberie misschien? En ja, daar kan je dus best wel een hoofddoekje gebruiken zeker. Alhoewel ik dan een pelzen muts zou prefereren, volgens mij gaat Naima-Remmery het daar wat frisjes krijgen.
|
Ik zie niet in waar mijn betoog voor de totale vrijheid, ook tijdens de werkuren, dat ik baseer op de wetten van dit land en van de ganse westers beschaving bij jou overkomt als een streven naar een "dictatuur".
Dit is voor de zoveelste keer een bewijs van de kortzichtigheid waar jij hier voortdurend mee loopt te pronken, en je totaal gebrek aan logica.
Alhoewel dit in de praktijk zal tegenvallen, vooral voor jou naar ik vermoed, betwist ik helemaal je vrijheid om ergens anders te gaan werken niet.
Maar ik betwist wel dat je je vrijheid verliest, en in een dictatoriaal regime mag vervallen, contractueel afstand zou kunnen doen, van je burgerlijke vrijheden TERWIJL je werkt.
Ik vrees dat je met je gedaas over Siberië ook niet beseft dat je juist mensen aanvalt op een manier, en met een methode die er op wijst dat jijzelf niet in staat bent om door dialoog, door nadenken, tot een inzicht te komen. Jij tiert maar wat over dicaturen, die ik zou aanhangen, terwijl ik je probeer uit te leggen dat ik een fervent voorstander ben van het afschaffen van ELKE vorm van dictatuur: ook die van nine to five.
Hopelijk zullen anderen je (allicht tevergeefs) hierover ook tot de orde roepen, niet dat het al ooit heeft geholopen om je bezeten gedaas iets redelijker of aannemlijker te maken. Leven van de haat, en het voortdurend manifesteren dat men obsessioneel gestoord is maakt weinig indruk. Ik zou me laten verzorgen.
De ziekte die jou verteerd, een ziekelijk haat tegenover alles wat vreemd is, en in jouw oogjes dient te worden gediaboliseerd is de basis van alle conflicten in de samenleving.
Mensen gaan van een vooroordeel, een obsessie een dwangneurose cultiveren die enige samenwerking, en dus elke integeratie, onmogelijk maken. Je houding tegenover bepaalde groepen van mensen is van die aard om samenlevingsproblemen onoplosbaar te maken.
Door op een Talibaanse manier, op de manier van de ergste terroristen propaganda steeds maar de vreemdelingen te behandelen als waren het paria's maak je dat mensen opstandig worden, zich terugtrekken, en maak je integratie, maak je samenleven tot een hel. Tot het zo erg wordt dat er ghetto's, opstanden en oorlogen uit voort komen.
De wetten die mensen als jij verbieden om op een georganiseerde wijze die haat te verspreiden zijn steengoed.
Je enige verdienste voor beschaafde, normale mensen van allerlie opvattingen, van links, over het centrum tot beschaafd rechts is dat men moet volhouden met het aanhouden van een cordon, het aanhouden van een strenge handhaving van de wetten die het escaleren van geestesziekte tot chaos en holocaust regelen.
Je gedaas hier op dit forum, met een aan de extase van godsdienstfanaten gelijkstaande volgehouden drukte, die briesende, door ADHD gestuurde aangehouden vuilbekkerij is derhalve nodig om ons te herinneren dat er spijtig genoeg geen braven en evenwichtige burgers alleen bestaan, en dat we moeten uitkijken voor de geflipten.
Mijn dank hiervoor.