Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Marokkanen kiezen niet voor het niet opgeven of behouden van dat paspoort. Ze zijn dat verplicht aan hun koning. Deze zou ook weigeren daarover te praten met de westerse landen. (Ik weet dat Nederland dat al geprobeerd heeft, over België weet ik het niet.)
Ze volledig Belg maken lijkt me inderdaad eerlijker, toch als ze hier "permanent" willen wonen en dezelfde rechten wilen krijgen als een andere Belg. Het zou ook beter zijn voor de samenleving, want zo zouden ze zich meer Belg kunnen voelen ipv Belgische Marokkaan, Marokkaanse Belg of nog volledig Marokkaan.
|
Het blijft hun eigen verantwoordelijkheid: geef gewoon je kinderen niet aan aan de Marokkaanse/turkse ambassade en het zijn enkelvoudige Belgen. punt.
Dat ze nadien niet binnen zouden mogen ik Marokko/turkije is natuurlijk weer BS: elke belg kan binnen in Marokko/Turkije.
Maar waarschijnlijk kunnen ze ginds dan niet begraven worden, krijgen ze geen voordelen bij het bouwen van hun buitenlands stulpje terwijl ze hier aan de dop of andere uitkeringen staan, hebben ze geen recht op de erfenis van hun ginder liggende gronden/gebouwen etc...
Ze lijken dan in feite écht op gewone Belgen, en wie wil d�*t nu hebben?