Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Ook dit is niet eens altijd waar: veel raden van bestuur worden aangeduid door een klein gedeelte van de aandeelhouders. Die aandelen zitten immers erg verspreid... Dus zelf DAT doen ze niet 
|
Wel, iedereen die over een aandeel beschikt heeft in feite recht op een stem. Het zijn in realiteit enkel de mensen met een groot deel van de aandelen die invloed kunnen uitoefenen als er gestemd wordt.
Citaat:
Je maakt een kringredenering: ik vraag jou waarom ze mogen schatrijk worden op de kap van een ander, die in feite het werk doet.
Jij antwoord daarop: omdat ze dan rijk worden en nog meer kunnen leven op de kap van een ander.
|
Neen, ik stel dat zij het geld hebben, en dat zij hun geld aan risisco ten toon stellen door het te investeren in een bedrijf. Voor dat risico moeten ze vergoed worden.
Je kan je daarbij de vraag stellen waarom zij dat geld hebben en anderen niet, maar zo werkt het nu eenmaal.
Citaat:
Je kan je eigenlijk afvragen waarom men in 1789 zo vlot met de Guillotine is omgesprongen: het hielp blijkbaar geen sikkepit. Of moeten we nog eens herbeginnen 
|
Waarom er nog eens mee beginnen als het niets hielp?
Citaat:
Ik denk dat inzicht in die dingen en een grotere rechtvaardigheid DRINGEND nodig is: het systeem is zo dolgedraaid dat het aan het tilt slaan is 
|
Zo onrechtvaardig is het allemaal niet hoor, de deuren van de markt staan open voor iedereen.