Los bericht bekijken
Oud 4 december 2007, 16:47   #7
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Apen zijn niet onze voorouders, hooguit een bedenkelijk zijlijntje.
Hoezo? Wij zijn apen, wij hebben een gezamelijke voorouder met de chimpansee, zo'n zeven miljoen jaar geleden zijn we begonnen met splitsen, waarna er nog zo'n 2 miljoen jaar interbreeding is geweest. Onze gezamelijke voorouder leek, dat weten we uit fossiele overblijfselen, in ieder geval qua bouw en herseninhoud meer op een chimp dan op een moderne mens. Ze zijn niet onze voorouders, wel onze naaste verwanten, en net zo goed een "bedenkelijk zijlijntje" als wij. Sterker nog, wij hebben maar éém soort in ons lijntje, terwijl de chimpansees de bonobo's in de tak hebben zitten en tevens in meerdere ondersoorten te verdelen zijn. Eigenlijk zijn wij dus het bedenkelijke zijlijntje. En om te roepen dat apen als geheel een bedenkelijk zijlijntje zijn is helemaal onzin, dan zou je sowieso al losse bedenkelijke zijlijntjes moeten nemen voor new world monkeys, old world monkeys, gibbons (lesser apes), orang oetans, gorilla's en de tak van chimps en bonobo's, want die zijn allemaal op andere tijdstippen van onze superieure door god ingegeven o wat zijn we geweldig voorouderlijke lijn afgesplitst.

Citaat:
Ook zie ik niet in waarom Mensen apen- (honden-, katten-, vis- of vogel-)tests zouden moeten kunnen doorstaan, net zo min als ik het zinvol vind om een kat te leren blaffen.
De test is ontworpen door mensen, vanuit het menselijk denken, het is een mensentest. Niet alleen verslaan ze ons op een gebied waarop we onszelf superieur achten, maar ook nog eens in ons eigen spelletje.

Citaat:
Ik denk dat het een practical joke is; die Japanners lachen zich buiten ons zicht een stuip.
Denk jij dat maar fijn. Ik zal je ook vooral niet lastig vallen met vervelende opmerkingen die je droom kunnen verstore.
/staat op negeerlijst maar heeft toch een impuls om op domme opmerkingen te negeren.