Me ervan bewust zijnde dat dit niet de meest objectieve manier plaats voor informatieverwerving hieromtrent is, vraag ik me toch af wat de impact van dit medium op jullie leven is en wat die volgens jullie op de samenleving is.
Gewoon uit nieuwschierigheid, om te controleren of mijn bevindingen overeen stemmen met die van anderen en omdat er weinig studies zijn die hier al onderzoek naar gevoerd hebben. Het lijkt een heel interessant discussie-onderwerp dat niet veel kans maakt om snel te veranderen in dogma's en tevens heel actueel is.
De vragen die ik me stel zijn de volgende:
Vindt u de aanwezigheid van internet een goede evolutie? Hoeveel tijd per week ongeveer besteedt u eraan? Op welke momenten van de dag zit u meestal op internet? Welke activiteiten laat u voor het internet? Is er een effect op uw sociaal leven? Wat vindt u van chatprogramma's als msn? Wat is uw ervaring met forums? Als uw kinderen geeft: hoeveel vrijheid geeft u deze in het gebruik van internet? Denkt u dat het een goede manier is om informatie te verwerven? Of verhindert ze net het gaan naar bibliotheken en het lezen van kranten? ...
Ik ben benieuwd naar de reacties.