Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
Hou uw bakkes!
Als wij al niet meer opkomen tegen moreel verval, wat zegt dat dan over ons en de maatschappij?
|
Als verliefdheid als moreel verval geldt, dan vraag ik me af wat we met ruzies, misbruiken en moorden moeten aanvangen.
Ik blijf er bij dat er in mijn ogen niets mis is met mensen die verliefd worden, zeker als het wederzijds is en ze beiden vrij zijn.
Gaan jullie jongeren tot hun zestiende of achttiende opsluiten om te voorkomen dat ze verliefd zouden worden. Ja ... van seks kan je zwanger geraken. So what? Wat is het ergst: een zestienjarige die zwanger raakt of een achttienjarige die AIDS krijgt?
Mensen, ik geloof dat liefde niets met leeftijd te maken heeft en eerder een remedie is tegen moreel verval. Als twee mensen elkaar graag zien, is dat in mijn ogen belangrijker dan het geboortejaar op hun paske en de wet zou naar mijn mening eerder als richtlijn moeten dienen, dan als absoluut iets.
Kunnen we ons hier zorgen maken om een meisje van 15 dat verliefd wordt op een jongen van boven de 18 en er de koffer mee wil induiken, terwijl er mensen rondlopen die kinderen werkelijk tegen hun zin mishandelen. Een meisje van min 16 dat vrijwillig seks wil hebben met een meerderjarige, is in mijn ogen minder erg dan een plus zestienjarige die verkracht wordt.
Laten we een kat een kat noemen. Ik heb liever dat men meer inspanningen doet om echte verkrachters, moordenaars en dergelijke op te pakken, dan achter kalverliefdes te gaan jagen. Men zou prioriteiten moeten stellen en het gerecht zou eens moeten inzien dat niet van alles een zaak moet gemaakt worden.