Los bericht bekijken
Oud 7 december 2007, 17:15   #67
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whatever.

Jouw analyse komt - ondanks een aantal juiste inzichten - uiteindelijk neer op de gewone hap: ordinaire gebiedsroof. In deze wereld is dat een casus belli.

Als je dat niet kan accepteren, is het gesprek voorbij. Wie op andermans bezit uit is, is geen eerbaar gesprekspartner.
Dat is typisch bloed-en-bodem-denken: het bepalen van grenzen uitleggen in termen van "gebiedsroof". Voor mij is dit gewoon een logische administratieve verlegging van grenzen op basis van een feitelijke situatie.

Citaat:
Vreemd overigens dat de voorstellen uit Brussel altijd eenrichtingsverkeer betreffen en dat nooit een voorstel komt om bijvoorbeeld gemeenten te ruilen, zoals een beschaafd mens zou doen. Maar dat terzijde.
Juist omdat ik niet in termen van gebiedsroof denk, denk ik ook niet in termen van "ruil". In die zin is mijn voorstel inderdaad nogal apolitiek. Maar is de "onafhankelijkheid" van Vlaanderen (minus een handvol gemeenten) geen goede ruil?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een middelgrote provinciestad is dan ook geen volwaardig gewest.
Je kunt denigrerend over Brussel doen, maar in Vlaanderen hebben we geen stad die ook maar in de buurt komt van het formaat van Brussel. En toch maken we van dat gewest van grote en kleine dorpen iets volwaardigs.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden