Los bericht bekijken
Oud 8 december 2007, 02:33   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard Gevolgen van het pamperbeleid?

Voor het assisenhof van Antwerpen staan drie beschuldigden terecht (hadden er eigenlijk vier moeten zijn, maar de vierde liet men voorwaardelijk vrij en zit al in Turkije) en weigert voor de rechtbank te verschijnen.
Als ik dan lees dat men na de eerste overval de identiteit en woonplaats van een van de daders al kende stel ik mij toch ernstige vragen waarom men toen niet ingreep. Het lijkt er sterk op dat men gezien de jeugdige leeftijd ( toen nog minderjarig ) van die dader men liever de metode kop-in- het-zand -steken hanteerde, het ging tenslotte toch maar om één overvalletje van een ''jongere'' die zich verveelde.

Bron: GvA.

07/12 Politie beschikte al snel over identiteit dader.

De politie beschikte al na de eerste overval over de identiteit en het adres van Hüzün Ozcelik (21). Toch kon hij samen met Abdelghani El Haouari en Ibrahim Murat nog zeven andere overvallen plegen, waarbij een dode en gewonden vielen voordat ze geklist werden.

Die vaststelling deed vrijdag bij juryleden op het assisenproces in Antwerpen de wenkbrauwen fronsen.
Heeft de politie dat over het hoofd gezien? De speurder die op dat ogenblik op de getuigenstoel zat, werd er niet verder over verhoord. Vast staat wel dat het drietal daarna nog zeven andere gewelddadige overvallen pleegde, met als hoogtepunt de roofmoord op een nachtwinkelier in de Kammenstraat op 18 oktober 2003.

Laatst gewijzigd door daiwa : 8 december 2007 om 02:48.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden