Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten
Ik ben voor solidariteit, maar ik teken deze petitie niet. Waarom? Omdat dit een systeem overeind wil houden dat allesbehalve solidair is.
Op 11 november geef ik geld aan 11 11 11. Ik doe dat bewust omdat deze organisatie projecten ondersteunen in derde wereldlanden. Ik doe dit bewust.
De solidariteit die men met deze petitie tracht overeind te houden is een valse solidariteit tussen twee gemeenschappen. Waarom vals? Omdat deze gemeenschap daar nooit bewust voor heeft kunnen kiezen. Het is hen opgelegd vanuit een federaal bestel, met allerhande ondemocratische systemen.
Met andere woorden, de Vlaming heeft er nooit voor gekozen om de Waal financieel bij te springen, het is hen door een 'belgisch overkoepelend systeem' opgedrongen. Spreek je dan nog van solidariteit? Ik niet. Daarom wens ik ook zulke petitie die een geforceerde solidariteit wenst te blijven ondersteunen, niet te ondertekenen.
Ik wens bewust te kunnen omgaan met het begrip solidariteit. Een onderbouwde solidariteit die vruchten afwerpt.
|
Ik ken ook VL mensen die niet solidair wilden zijn met Limburg en toch moesten en zelfs jongeren die tegen solidariteit met ouderen zijn, maar ze hebben geen andere keuze.