Discussie: vlaanderen stinkt
Los bericht bekijken
Oud 9 december 2007, 23:55   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Op een paar natuurgebieden na, is Vlaanderen wel degelijk kapot qua natuur. Ik raad je dringend aan eens een reisje naar Nederland te maken en te vergelijken ... daar heb je nog duidelijke groenzones tussen de steden en gemeenten, hier heb je meestal een hele sliert lintbebouwing en een pak chaotisch ingerichte verkavelingen. Een villarij in Sint-Martens-Latem met af en toe eens een groene tuin noem ik geen volwaardige natuur !

Groen aan de kust!? Laat me niet lachen. Ga eens over de grens wandelen aan de zee in Zeeuws-Vlaanderen en je zal begrijpen wat ik bedoel. Bij ons hebben ze heel de kust kapotgemaakt, onze kustlijn met haar dijken en onpersoonlijke flats is een - toepasselijk - Vlaamse Kermis geworden. Veel meer dan een wingewest voor immobiliënmakelaars en de horeca, is onze Belgische kust helaas niet meer waard. Ik heb mijn conclusies getrokken: om echt je te ontspannen en te genieten van zeelucht, trek ik naar Zeeland. Groener, ongerepter en charmanter en zelfs voor mij dichterbij dan onze overbevolkte kust, waar ik alleen maar kan 'genieten' van de geur van frieten met biefstuk of de parfum van m'-as-tu-vue madammekes.
Bezoek Limburg eens...
Kilometers vrije en open natuur...

En er beweegt niets... Zeker geen Limburger...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden