Discussie: Racisme
Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2004, 17:17   #49
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Door deze discussie heen is er nog altijd een onbeantwoorde vraag die mijns inziens toch wel de nodige verdere aandacht verdient: wat is die "multikulturele verrijking" nu precies ? Hebben mensen die in een bepaald gebied al eeuwenlang wonen niet het recht om hun eigen kultuur te behouden zonder dat andere geïmporteerde kulturen zich gaan opdringen ? Met andere woorden, nu wij in dit land geëvolueerd zijn naar een bepaalde kultuur die bijvoorbeeld vrouwen gelijk stelt aan mannen, moeten wij dan plotseling klakkeloos slikken dat migranten hun vrouwen als tweederangsmensen zien ? Hebben wij niet het recht om hen op hun dwaling te wijzen en hun gedrag te veranderen ? Als ik in een ander land ga wonen dan is het toch vanzelfsprekend dat ik mij de plaatselijke kultuur eigen maak en me aanpas in plaats van mijn eigen thuiskultuur op te dringen aan mijn gastheren en -dames ?

Dus... wat geeft migranten het recht om hun eigen thuiskultuur aan ons op te dringen in het land waarin wij al eeuwenlang wonen ???
Wat IS die zogenaamde "multikulturele verrijking" nu precies ???
Concrete antwoorden graag !!!