Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2004, 17:27   #56
ACV
Banneling

ACV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Gea&chte ACV-er,
Bedankt voor de uitnodiging, maar concrete feiten ivm ACW heb ik niet. Ik denk meer aan algemeen Belgische toestanden waar bepaalde zaken taboe zijn omdat bv de PS NON zegt, en men de confrontatie niet aandurft.
Ik kijk nu bv met belangstelling uit hoe de controle van werklozen in Wallonië en Vlaanderen zal verlopen. U kent die cijfers waarschijnlijk beter dan ik, maar het was in het verleden een regelrechte schande. Er zijn zo tientallen voorbeelden en het blijft maar duren.
Durft en kan het ACW het aan om dergelijke zaken op de agenda te plaatsen en er iets aan te doen?

gegroet

Luc
Beste Luc,

Wat de werkloosheidscontrole in Wallonië betreft, kan je inderdaad stellen dat ze een stuk lakser zijn dan hier. Maar de plannen van de huidige regering zijn ook niet ideaal te noemen aangezien je naast straffen ook mogelijkheden moet bieden.
Door bijvoorbeeld dienstencheques zonder minimumduur te introduceren om zo 25.000 nieuwe (terwijl ze helemaal niet nieuw zijn) jobs te creeeren, gaan we niet verder geraken.
Ik wil ook voorzichtig zijn met de Walen aan te spreken op alles wat mis loopt.
De rollen zijn net omgekeerd als je kijkt naar de invoering van dienstencheques in de kinderopvang en de zorgsector. De franstaligen hebben door dat dit systeem duurder is dan het huidige terwijl er totaal geen sprake is van verbetering van de dienstverlening, integendeel zelfs.
Hier is het Vlaanderen die in de fout gaat...

Maar dat doet geen afbraak aan jouw opmerking, het is enkel een aanvulling! Wij willen zeker deze opmerkingen bespreekbaar maken, maar het zou al te hoogmoedig van me zijn om te zeggen dat wij dit op ons eentje kunnen veranderen. Hetzelfde voor het verhaal van de dienstencheques. De verantwoordelijkheid ligt bij de regering, wij kunnen ze wel onder druk zetten en dat doen wij ook als het over de werkloosheidscontrole gaat.

Hoe meer steun wij van de bevolking krijgen hoe zwaarder wij kunnen doorwegen natuurlijk. Jouw inbreng op dit forum brengt ons ook al een stukje verder, waarvoor dank.

Nog een goed weekeinde,

ACV'er
ACV is offline   Met citaat antwoorden