Los bericht bekijken
Oud 10 december 2007, 18:09   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Di Rupo zegt dat De Wever negationis is !!

Di Pupo zou zware beschuldigingen geuit hebben aan het adres van Het Weverke.

Zie de laatste paragraaf uit de Frut hieronder, ik hem hem rood gekleurd zodat je hem rap kan vinden.

Waar blijven onze joernalisten om ons te zeggen wie gelijk heeft en wie de misdadiger is?

10/12 Leterme is RTBF geen excuses verschuldigd - Poll

Een ruime meerderheid van surfers vindt dat Yves Leterme de RTBF geen excuses verschuldigd is voor zijn verwijzing naar de bijnaam "Radio Mille Collines" voor die zender.

Dat blijkt uit een internetpoll die sinds vanmorgen loopt. Het incident is het zoveelste in de rij met kandidaat-premier Leterme en de Franstalige media. Leterme verwijt de RTBF zijn kartel CD&V/N-VA onderuit te willen halen om zo de uitslag van de verkiezingen in Vlaanderen te negeren.

Bert Anciaux, van sp.a-kartelpartner Spirit en sinds de verkiezingen zonder verkozenen in het parlement, vindt de vergelijking van Leterme "evengoed te veroordelen als het banaliseren van de Holocaust". "Deze vergelijkingen zijn totaal misplaatst en getuigen van een gebrek aan intelectuele en emotionele rijpheid," aldus Anciaux op zijn site. Anciaux geeft wel toe dat de RTBF "een geëngageerde boodschap verspreidt, maar dat de zender eerder de belangen van de Franstaligen verdedigt moet niemand verbazen, want in de Vlaamse media is het Franstalige standpunt ook weinig aanwezig."

Over Holocaust gesproken, Elio Di Rupo heeft enkele weken geleden tijdens een debat op RTL-TVi letterlijk gezegd "Ik heb horen zeggen dat Bart De Wever de Holocaust in twijfel heeft getrokken. Maar dat is revisionisme! Dat is negationisme!". En geen haan die ernaar kraaide.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden