Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL
1) De privatisering van een aantal overheidsbedrijven is op zijn zachts gezegd niet vlekkeloos gelopen.
|
Licht er vaak ook aan hoe je zo'n privatisering aanpakt. Overigens is er weinig in het leven wat vlekkeloos verloopt.
Citaat:
Neem de NS bijvoorbeeld: sinds de privatisering worden de kaartjes alleen maar duurder, terwijl de treinen nog steeds vaak niet op tijd rijden en de kwaliteit van de treinen ook nog te vaak onder de maat is.
|
Even een aantal punten:
1 Een van de aller drukste spoorwegnetten van de wereld
2 Punctualiteit is boven gemiddeld en stijgende in vergelijking tot andere landen
3 De 2e kamer heeft in het verleden besloten minder te investering in het spoor dan de spoor beheerder wenselijk achtte voor een deugdelijke staat van het spoor.
Citaat:
Dit kabinet is waardeloos en hypocriet ja: 26000 illegalen worden legaal gemaakt( aanzuigende werking andere illegalen)
|
Aanzuigende werking, geloof je het zelf? Hoop niet dat je hier de officiële VVD bral aan 't afdraaien bent?
Citaat:
geen spoorlijn naar de noordelijke provincies( terwijl dat juist voor verbeterende mobiliteit en economische ontplooiing zorgt),
|
Ik kan wel meer dingen bedenken, die de mobiliteit en economische ontplooiing zorgen, betekent nog niet dat het automatisch de investering waard is. Ik zeg ook niet dat het perse niet zo is, vind het voor een outsider zonder deugdelijke gegevens lastig te beoordelen.
Niet dat ik blij ben met dit kabinet, integendeel, maar vind de argumentatie op deze punten niet zo sterk.