Om te beginnen : staat dit op het juiste forum? Ben er redelijk zeker van, toch nog even checken

?
Nu, het doel van deze topic : De laatste tijd zie ik een nieuwe tendens in de globale opinie over de behandeling van immigranten. Waar vroeger (een hele tijd terug dus

) zowat iedereen racistisch was, merk ik nu een vreemde verandering : de
overbescherming.
Wat ik bedoel is dat een zwarte verkrachter zogezegd niet tot doodstraf is veroordeeld omdat hij verkrachtte, maar omdat hij zwart is. Natuurlijk is dit voorbeeld nogal overdreven, maar vergelijk met hoe het gepeupel reageerde op de trap van Jean-Marie Pfaff tegen het achterwerk van een zwarte tuinman? Misschien deed die man wel iets mis, maar daar gaat het niet om voor de linksen : het gaat erom dat hij zwart was.
Het gaat niet meer om het misdrijf, of de rechtvaardige straf die erop volgt, nee : overal zoeken gretige CGKR'ers en politiekers racistische motieven, om de mensen op te jutten en voor hun kar te spannen. Graag uw mening gevraagd.
(Ik besef dat ik een zware stelling inneem, en dat ik nu de "knuffelpolitiekers" op mijn dak krijg. So be it.)