Los bericht bekijken
Oud 11 december 2007, 16:45   #10
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Midgard, enkele vragen:
- Is België, zoals het nu bestaat, geschikt om verder te blijven bestaan?
- Indien België 'bijgeschaafd' moet worden, hoe zou jij het willen zien?

Zie, in plaats van thread na thread te starten met geklaag en gezaag, waarom eens geen alternatief voorstel doen? Ok, het zal België niet redden (tenzij jij een of andere piet in de regering bent misschien ) maar het zal allesinds eens een leuke afwisseling zijn.

Persoonlijk acht ik een staatshervorming broodnodig, en ik zie twee mogelijkheden hierin, ofwel het confederalisme van het kartel, met méér bevoegdheden voor de deelstaten, ofwel een unitaire regering, waar het BROV ingevoerd wordt, en waar men op alle partijen kan stemmen, en niet enkel op Vlaamse/Waalse/...., in andere woorden, een echte democratie, en niet het scheefgetrokken gedrocht dat België nu is.

Ik zie liever optie 2, maar als beide opties niet mogelijk zijn omwille van de Walen, dan mag het ook zonder de Walen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline