Los bericht bekijken
Oud 12 december 2007, 09:28   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Beter vermijden, daar ben ik met akkoord. Maar uit de uitleg van onze BigF begrijp ik dat er al aardig wat afgebabbeld is (er is zelfs overeengekomen een stuk bij te zetten op de schouw).
Dus als je zover bent zie ik nog maar twee oplossingen: bukken voor de lieve vrede of dagvaarding.

Een vrederechter zal inderdaad proberen te bemiddelen, maar dat is wel dwingender dan een onderlinge afspraak. En als de overlast duidelijk aangetoond wordt, kan hij volgens mij ook een sanctie opleggen. Maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand?
een bemiddelende vrederechter daar is niks bindends aan, dat is voor geen halve meter bindender dan een afspraak tussen jou en mij ... ik weet alleen dat als je iemand onvoorbereid en ongewenst dagvaard dat je daar dan geen lap meer van gedaan krijgt dan het strikte wettelijke minimum, als het niet aanvechtbaar is
die tussenstap van de vrederechter lijkt me dus contraproductief ! ... tenzij je het kan verkopen als een soort van vrijblijvende 'expertisevraag'

probeer idd je buurman ook meer info te verschaffen over houtvuren, verbranding, rook ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden