Los bericht bekijken
Oud 12 december 2007, 14:21   #71
Akke
Burger

Akke's schermafbeelding

Standaard

Ik heb deze draad doorgenomen, en ik lees wat ik al zoveel keer ben tegengekomen. Veel bla-bla, en meer dan eens compleet verkeerde informatie.

Het nieuws:
Klimaatverandering is echt, en de laatste decennia grotendeels antropogeen veroorzaakt.

Die boodschap wil er bij velen niet in, maar helaas pindakaas, het is veel waarschijnlijker dat het zo is, dan dat het niet zo is. Meer nog, de waarschijnlijkheid ervan neemt met elk nieuw onderzoek toe.

Veel gezever over het IPCC hier ook. Wie heeft er de nieuwe rapporten al gelezen eigenlijk? Vrij beschikbaar hoor. De technical summary is bvb. zeer interessant, en een must voor ieder (welk standpunt dan ook) die over klimaatverandering wil discussiëren.
http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-re...ar4-wg1-ts.pdf

Maar neen, we refereren liever naar de blogs van enkele excellende amateurs, want zij zullen het toch beter weten dan die duizenden wetenschappers die er jaren voor gestudeerd hebben en hun resultaten publiceren in peer-reviewed journals.

Face it jongens, het grote debat tegen antropogeen-gestuurde klimaatverandering ligt achter ons. Alle grote argumenten van klimaatsceptici zijn al 10 jaar onveranderd en al die argumenten zijn reeds lang en overtuigend weerlegd. De politiek heeft het intussen eindelijk ook in de gaten.

Laatst gewijzigd door Akke : 12 december 2007 om 14:29.
Akke is offline   Met citaat antwoorden