Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje
Ik ben voor separatisme omdat de ruzies onderling blijven oplopen en er nergens een akkoord bereikt kan worden. Het zij-wij gevoel is te sterk toegenomen. Walen willen hun profijt, Vlamingen ook.
Voor mij mag België gerust 1 blijven, maar dan geen aparte en voorkeursbehandelingen voor wie dan ook. En voor zover ik overal lees, is dat vandaag de dag totaal niet aan de orde.
|
Voor mij hoeft België niet te bestaan : de staten zoals die na de miljoenenslachtingen, kolonisatie en dekolonistie ontstaan zijn, zijn gewoon historische wangedrochten : een "onafhankelijk Vlaanderen" als emanatie van een zgn. "romantisch" 19de eeuws nationaliteitengevoel is echter zeker een reuzenstap terug naar het verleden. Er is een enorme misleiding aan de gang van onze "publieke opinie" met slogans zoals "wat we zelf doen, doen we beter" - "De Vlaming kijkt anders tegen de maatschappij aan dan de Waal of Brusselaar" enz.. ktp... Alle mensen die ik ken kijken op de fundamentele "dingen des levens" op dezelfde manier aan !
- ik moet nu afsluiten, mijn vrijwilligerswerk roept-
Ik hoop met duveltje 382 dat iedereen met deze feestdagen aan "de eenzamen" denkt ook al zijn ze islamiet, Bhoeddist of Wicca !