Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Ach, gaat U toch knegeren; ik hoef helemaal niet (achter) iets te zoeken want de meerderheid van links-opgevoeden weet in een niet-politiek gesprek, gewone mensentaal, niet eens de gewone/technische betekenis van het woord "progressief", twijfelt bij "onafhankelijk" en stijgert bij "inburgeren".
|
Ik ken de "gewone" betekenis van die begrippen.
Dat verandert overigens niets aan het feit dat woorden meerdere betekenissen hebben én dat er betekenisverschuiving kan optreden.
Citaat:
En het woord "discriminatie" is pas ruim n�* 1960 onteigend/onteigenlijkt want heette tot dan "segregation/segregatie" en in verscheidene talen, overgenomen uit Suidafrikaans: "apartheid".
|
Segregatie en discriminatie zijn verschillende dingen.
"Discriminatie" in de zin van "achterstelling" werd trouwens al lang voor 1960 gebruikt. Ik zal een voorbeeld geven: de UVRM (1948).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Laatst gewijzigd door Geert C : 13 december 2007 om 22:08.
|